Facebook
icon-mobile-kurv_bl
DKK 0,00
0
Information
category-arrow-down-black

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

www.onskeborn.dk ejes og drives af ØnskeBørn A/S, CVR-nr. 32 45 33 76, (herefter "www.onskeborn.dk"), Uraniavej 15, 8700 Horsens, +45 75 62 07 44, info@onskeborn.dk.


Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.onskeborn.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.


§1. Bestilling og betaling

www.onskeborn.dk er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor næsten altid handle. Det kan dog ske, at vi lukker butikken grundet vedligeholdelse. Du kan kun foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig.

For at handle på www.onskeborn.dk skal du være fyldt 18 år og være i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.


Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i "kurven". Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af kurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne.


Eventuel betaling af fragt pålægges i trin 2, hvor du skal oplyse dine data. Når du er klar til at bestille, vælger du leveringsmetode, klikker på "Næste" og indtaster dit navn, adresse, e-mail og telefonnummer og vælger eventuelt opsamlingssted eller den ØnskeBørn butik du ønsker at afhente varen i. Du kan også skrive en bemærkning til os og vælge om du ønsker et byttemærke på varerne. Når du trykker på ’Næste’ åbnes et betalingsvindue, hvor du vælger betalingsform og gennemfører betalingen. Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen "Godkend og betal". Herefter går din ordre videre til www.onskeborn.dk.


Betalingsmetoder
På www.onskeborn.dk kan du betale med følgende betalingsmetoder:


  • Dankort/Visa Dankort
  • Visa
  • Mastercard
  • American Express
  • JCB
  • Maestro
  • MobilePay


Vi tager ikke gebyrer for betaling.


NB: Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. Hvis du vælger levering til en ØnskeBørn butik, betaler du først i butikken og kommer derfor ikke til noget betalingsvindue.


Bemærk - Der tages forbehold for udsolgte varer, trykfejl, billedfejl og pris-, farve-, model- og specifikationsændringer.



§2. Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse

Når du har bestilt en eller flere varer hos os, modtager du en bekræftelse på vores modtagelse af din bestilling. Der er først indgået en bindende købsaftale, når du har modtaget en ordrebekræftelse fra os.


§3. Levering

Du kan vælge flere forskellige leveringsmetoder på www.onskeborn.dk. Du kan vælge at afhente din ordre i en af vores fysiske ØnskeBørn butikker. Dette er gratis. Du kan også vælge levering hjem til din privatadresse eller til din arbejdsplads eller du kan vælge at afhente varen på et af de angivne opsamlingssteder i dit område. Prisen herfor oplyses ved bestilling.


Du kan læse mere om vores leveringsbetingelser og fragtpriser her.


Bemærk at vi ikke videregiver oplysninger til fragtmand. Ønsker du at varen skal stilles på din adresse, skal du derfor selv kontakte GLS eller DSV.


§4. 14 dages fortrydelsesret

Når du handler på nettet og hos www.onskeborn.dk har du 14 dages fortrydelsesret. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du modtager varen, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.  


Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal sendes til webshop@onskeborn.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret og oplyse dit ordrenummer. 
                                                                                                                        
NB: Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.


Du er ligeledes sikret en landsdækkende bytteservice hos ØnskeBørn A/S.


Varer som er købt på www.onskeborn.dk kan byttes i alle ØnskeBørn butikker landet over indenfor 14 dage, såfremt emballage og vare er ubrudt og der kan forevises gyldig bon/ordrebekræftelse. Ønsker du at bytte en vare via webshoppen afholdes fragtomkostninger her af køber. 

OBS: Dette gælder dog ikke bestillingsvarer!

Hvis en vare er påført et byttemærke, er det datoen på byttemærket, som er afgørende for hvornår varen kan byttes.

Du kan få pengene retur for varer som er købt på www.onskeborn.dk indenfor 14 dage i en ØnskeBørn butik eller via webshoppen, hvis emballage og vare er ubrudt og mod forevisning af gyldig bon/ordrebekræftelse.


Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag. I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, eller en vare, der leveres i flere partier, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare eller parti.


Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på. 


Varer undtaget af fortrydelsesretten
Varer som ved køb er markeret som ’bestillingsvare’ er undtaget fortrydelsesretten og kan derfor ikke returneres.
 

§5. Returnering

Hvis du fortryder dit køb skal varerne enten returneres til en ØnskeBørn butik eller direkte til:


ØnskeBørn A/S
Att.: Webshop
Uraniavej 15
8700 Horsens


Du skal sende din ordre retur til os eller aflevere den i en ØnskeBørn butik uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal selv afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.


Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for eksempel for møbler.

Du mister fortrydelsesretten hvis du bryder forseglingen på varer, som af sikkerhedsmæssige, sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret. Dette gælder fx autostole, plejeprodukter, brystpumper, sutter og sutteflasker.


Ved returnering skal du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har selv ansvaret for varerne, indtil vi modtager dem. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.


Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb samt en beskrivelse af hvorfor du ønsker at fortryder dit køb.


Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.


Tilbagebetaling

Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet. Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.


I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Du hæfter for følgende værdiforringelser:


  • du har taget varen i brug
  • varen er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den
  • du har håndtereret varen på en anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varens art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.


§6. Reklamation - Hvis der er noget galt med varen

Dit køb er omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Du har 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.


NB: Vær opmærksom på at du selv har ansvaret fra du henter eller modtager pakken. Er pakken beskadiget ved modtagelse bør du derfor nægte modtagelse og kontakte os så hurtigt som muligt.


Du skal kontakte os inden for "rimelig tid"

Du skal reklamere inden for "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget. Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til webshop@onskeborn.dk eller telefonisk på tlf.: +45 69 60 71 16. Afhængigt af den konkrete situation, vil du modtage de videre instrukser.


Varen skal sendes til:

ØnskeBørn A/S

Att.: webshop

Uraniavej 15

8700 Horsens

Når du returnerer varen, bedes du samtidigt så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Vedlæg også en kopi af din ordrebekræftelse.


Ved reklamationer på Emmaljunga anbefaler vi at tage vognen med i den butik som er valg som Service Partner for at vi kan yde dig den bedste service.


Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. Hvis reklamationen ikke er berettiget skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse. Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har selv ansvaret for varerne indtil vi modtager dem. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.


Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.


§7. Persondata

For at kunne handle på www.onskeborn.dk skal du som minimum oplyse:


Navn

Adresse

E-mailadresse

Telefon/mobilnummer


Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes.


Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.

Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger og henvendelse i forbindelse hermed rettes til ØnskeBørn A/S via e-mail info@onskeborn.dk.


§8. Cookies

Ved at benytte www.onskeborn.dk accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. Du kan læse mere om vores brug af cookies her.


§9. Klagemuligheder – oversigt og links

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til den ansvarlige for webshoppen på webshop@onskeborn.dk eller tlf.: +45 69 60 71 16. 


Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby

Du finder dem på: www.forbrug.dk


KONTAKT
Home
Ny butik i Aarhus C
Hjemmesiden bruger cookies!
Vi anvender cookies til at få hjemmesiden til at fungere optimalt og til statistik, vi kan bruge til forbedringer. Du accepterer brugen af cookies når du klikker videre på siden.
Læs mere om vores cookies, og hvordan du kan sletter dem her.
Varen er lagt i kurven
Shop videre
Til kurven
Hovsa, der er noget
du mangler at vælge :)