Facebook
icon-mobile-kurv_bl
DKK 0,00
0
Information
category-arrow-down-black

FAQ

Her finder du svar på de spørgsmål vi oftest bliver stillet. Klik på et af emnerne nedenfor for at finde svaret på dit spørgsmål.
Hvad gør jeg, hvis min vare er gået i stykker?
Hvis din vare er gået i stykker, når du modtager den er det vigtigt at du tager billeder af både indpakningen og selve varen.

Husk at varens tilstand er dit ansvar så snart du har afhentet pakken eller tager imod den derhjemme. Er emballagen i stykker kan du vælge at nægte modtagelse af varen eller sørge for at der bliver skrevet en bemærkning om at emballagen var i stykker, da du modtog den. Husk at tage billeder.

Send billederne til os på webshop@onskeborn.dk sammen med en forklarende tekst og dit ordrenummer, så hjælper vi dig videre.
Hvordan fungerer Prismatch hos ØnskeBørn?
Hos ØnskeBørn prismatcher vi en lang række varer. Du kan se hvilke varer vi prismatcher her.

Vi laver løbende prisjusteringer ved hjælp af en prisrobot og sikrer dig den bedste pris på det danske marked.

Vil du vide mere om betingelserne for at du kan benytte dig af vores prismatch og hvilke webshops vi matcher kan du læse mere om prismatch hos ØnskeBørn her.
Fandt du ikke svaret på dit spørgsmål og har du brug for at komme i kontakt med vores kundeservice, kan du skrive til os på webshop@onskeborn.dk eller ringe på 69 60 71 16.
Hvordan bytter jeg min vare eller fortryder mit køb?
Når du handler på nettet og hos www.onskeborn.dk har du 14 dages fortrydelsesret. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du modtager varen, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal sendes til webshop@onskeborn.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret og oplyse dit ordrenummer.

NB: Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Du er ligeledes sikret en landsdækkende bytteservice hos ØnskeBørn A/S.

Varer som er købt på www.onskeborn.dk kan byttes i alle ØnskeBørn butikker landet over indenfor 14 dage, såfremt emballage og vare er ubrudt og der kan forevises gyldig bon/ordrebekræftelse. Ønsker du at bytte en vare via webshoppen skal du selv betale fragtomkostningerne. Du kan læse mere om fortrydelsesret her.

Hvis din ordre endnu ikke er afsendt, bedes du kontakte os hurtigst muligt på webshop@onskeborn.dk eller ringe på 69 60 71 16 for at få din ordre annulleret.
Hvornår kan jeg forvente at modtage pengene for mine returvarer?
Pengene betales retur på det kreditkort købet er foretaget med, så snart vi modtager varen/varerne retur. Der kan gå op til 2-3 arbejdsdage før beløbet er tilgængeligt på din konto.
Fandt du ikke svaret på dit spørgsmål og har du brug for at komme i kontakt med vores kundeservice, kan du skrive til os på webshop@onskeborn.dk eller ringe på 69 60 71 16.
Hvad gør jeg, hvis jeg ikke har modtaget min ordrebekræftelse?
Skulle du mod forventning ikke modtage din ordrebekræftelse, kan du skrive til os på webshop@onskeborn.dk. Vi skal bruge følgende oplysninger for at kunne finde din ordre i vores system:

Navn
E-mail
Telefon nummer
Bestillingsdato

Herefter gensender vi din ordrebekræftelse til dig.
Kan jeg ændre min ordre?
Vi har mulighed for at slette enkelte varer på en eksisterende ordre, men ikke tilføje nye varer. Hvis du ønsker at købe flere varer og få dem sendt sammen med en anden ordre, skal du lave en ny ordre og skrive i bemærkningen at du ønsker at få den leveret sammen med anden ordre (oplys venligst dit første ordrenummer). Så sørger vi selvfølgelig for at det hele sendes samlet.
Kan jeg købe reservedele til en vare, som er købt hos ØnskeBørn?
Hvis du mangler en reservedel til en vare, du har købt hos ØnskeBørn, skal du henvende dig i din lokale ØnskeBørn butik. Butikspersonalet kan hjælpe dig med at sikre at du får den rette rådgivning og bestille de rigtige reservedele hjem til dig.

Du finder vores ØnskeBørn butikker her
Hvordan fungerer Click & Collect?
På www.onskeborn.dk har vi et udvalg af varer som fremgår som Click & Collect.

Alle Click & Collect varer er mærket med 'Click & Collect'. Du vælger den vare du kunne tænke dig og lægger den i kurven. Derefter vælger du hvilken ØnskeBørn butik, du ønsker at afhente den i.

Butikken kontakter dig, når din ordre er klar til afhentning eller i tilfælde af opkrævning af depositum, hvilket kan være tilfældet ved fx barnevogne.

Du betaler først for varen ved afhentning ude i butikken.
Hvorfor er der ikke de samme varer på webshoppen og i butikken?
Vi bestræber os altid på at føre et bredt udvalg på www.onskeborn.dk som også afspejler sortimentet ude i vores fysiske butikker.

Det kan dog forekomme at vi ikke har alle varer på webshoppen, som findes ude i butikkerne og omvendt, da ØnskeBørn er en frivillig kæde.

Hvis et givent produkt ikke er at finde på www.onskeborn.dk, kan du kontakte din lokale ØnskeBørn butik eller den butik, hvor du så varen.
Kan I se om en vare er på lager i min ØnskeBørn butik?
Vi har desværre ikke mulighed for at se de enkelte butikkers lagerbeholdning i vores system.

Vil du vide om et bestemt produkt findes i en bestemt butik, bliver du derfor nødt til at tage fat i butikken. Du finder vores butikker her.
Jeg mangler nogle oplysninger om et produkt - Hvad gør jeg?
Skulle du opleve at der mangler information om en vare, kan du kontakte os på webshop@onskeborn.dk eller tlf. 69 60 71 16.
Fandt du ikke svaret på dit spørgsmål og har du brug for at komme i kontakt med vores kundeservice, kan du skrive til os på webshop@onskeborn.dk eller ringe på 69 60 71 16.
Hvor lang leveringstid er der?
Vi bestræber os altid på at sende din ordre hurtigst muligt – gerne samme dag, hvis din ordre er placeret inden kl. 12 og vi har varen på lager. Derefter vil levering til din privatadresse eller pakkeshop være på 1-3 hverdage.

Har du valgt at få din ordre leveret til en ØnskeBørn butik kan du forvente op til 7 dages leveringstid.
Kan I stille mine varer, når jeg ikke er hjemme?
Hvis du gerne vil have GLS eller DSV til at stille dine varer skal du aftale det med dem. ØnskeBørn kan ikke give tilladelse til at de må stille varerne på din adresse uden din underskrift, fordi ansvaret for varerne overgår til dig, så snart de er afleveret.
Hvad gør jeg, hvis jeg ikke har modtaget min ordre?
I langt de fleste tilfælde kommer vores forsendelser frem, men der kan selvfølgelig forekomme forsinkelser.

Hvis du ikke har modtaget din ordre, så prøv i første omgang at spore din forsendelse via Track & Trace nummeret fra GLS her, som du har modtaget på mail fra GLS.

Har du problemer med at spore din pakke kan du kontakte os på webshop@onskeborn.dk eller tlf. 69 60 71 16.
Leverer I også udenfor Danmark?
Vi leverer desværre kun i Danmark.
Hvad gør jeg, hvis min vare er fejlleveret?
Hos ØnskeBørn er det rigtige mennesker, der pakker din ordre og derfor kan det desværre ske at vi pakker forkert.

Oplever du at du modtager en forkert vare kan du kontakte os på webshop@onskeborn.dk eller ringe på 69 60 71 16. Vi fremsender den korrekte vare og du vil modtage en returlabel til den forkerte vare, så denne kan sendes retur til os. Kontakt os gerne inden du selv returnerer varer, så vi kan afhjælpe problemet.
Hvad betyder de forskellige leveringsmetoder?
GLS Pakkeshop
Levering til GLS Pakkeshop betyder, at vi sender din ordre til en valgfri GLS pakkeshop i nærheden af dig.

Levering GLS Privat
Levering GLS Privat betyder, at dine varer leveres direkte hjem til den adresse, som du angav da du foretog din bestilling. Er du ikke hjemme når din ordre ankommer, tager GLS din pakke med til den nærmeste GLS Pakkeshop. Du kan også lave en aftale med GLS om at de må stille din vare hos dig uden du er hjemme.

Levering til ØnskeBørn Butik
Levering til ØnskeBørn butik betyder, at vi sender din ordre til afhentning i den ønskede butik, som du angav ved din bestilling. Denne service er fragtfri, men det kan tage op til 7 hverdage før din ordre er klar til afhentning. Butikken kontakter dig så snart din ordre er klar.

Levering DSV
Levering DSV betyder at vi sender din vare på en palle med DSV. Visse produkter kan kun sendes med DSV og du vil blive kontaktet af vores kundeservice, så I kan aftale et passende tidspunkt du kan modtage din vare.
Hvad sker der, hvis jeg ikke når at afhente min ordre?
Hvis du ikke afhenter din ordre i GLS Pakkeshop inden 10 dage efter du har modtage besked om at den kan afhentes, sendes den retur til ØnskeBørn. Hvis du ønsker at vi sender din ordre til dig igen skal du selv betale for fragten.
Fandt du ikke svaret på dit spørgsmål og har du brug for at komme i kontakt med vores kundeservice, kan du skrive til os på webshop@onskeborn.dk eller ringe på 69 60 71 16.
Hvilke kreditkort kan jeg bruge på www.onskeborn.dk?
Du kan vælge at betale med Visa, Visa Dankort, MasterCard, Maestro, Visa Electron, JCB eller American Express.

Ved betaling med kort reserveres beløbet på din bankkonto, når du afgiver ordren, men hæves først når vi sender din ordre ud fra lageret. Hvis en ordre skulle blive annulleret kan der gå op til 2-3 hverdage inden reservationen forsvinder.
Kan jeg betale med MobilePay?
Du kan naturligvis også vælge at betale med MobilePay på webshoppen.
Kan jeg bestille med EAN nummer?
Som offentlig virksomhed har du mulighed for at bestille varer fra webshoppen med EAN nummer. Alt du skal gøre er at sende os en mail på webshop@onskeborn.dk med følgende information:
  • Varenumre og antal på de varer du ønsker at købe
  • Leveringsadresse
  • EAN nummer
  • BrugerID (Kun Københavns Kommune. Fx NN99)
  • Navn på den person, der har bestilt

Har i rentefri finansiering?
Rentefri finansiering er kun muligt i vores fysiske ØnskeBørn butikker. Kontakt derfor personalet i din lokale butik og få vejledning og information omkring rentefri finansiering. Du finder vores ØnskeBørn butikker her.
Kan jeg benytte mit fysiske gavekort eller tilgodebevis?
Du kan sagtens benytte et fysisk gavekort eller tilgodebevis på www.onskeborn.dk. Du skal blot notere gavekortnummer samt beløb i bemærkningen på din ordre og herefter sende gavekortet/tilgodebeviset ind til os på nedenstående adresse:

ØnskeBørn A/S
Att. Webshop
Uraniavej 15
8700 Horsens

Så snart vi modtager gavekortet med posten krediterer vi dig dets værdi på det kreditkort du anvendte ved køb af din ordre. Du kan forvente 2-3 hverdage ventetid efter vi har modtaget det før pengene kan ses på din konto. Du kan ligeledes indløse flere gavekort/tilgodebevis på en ordre, så længe det ikke overstiger ordrens samlede værdi.

Dette gælder dog IKKE hvis du vælger levering til butik! Her medbringes gavekortet eller tilgodebeviset i butikken.

Du kan læse mere om gavekort her.
Fandt du ikke svaret på dit spørgsmål og har du brug for at komme i kontakt med vores kundeservice, kan du skrive til os på webshop@onskeborn.dk eller ringe på 69 60 71 16.
Hvordan køber jeg et gavekort til ØnskeBørn?
Du kan købe et gavekort til ØnskeBørn i din lokale butik eller på www.gavekortet.dk eller på www.sendentanke.dk

Du kan læse mere om gavekort her.
Fandt du ikke svaret på dit spørgsmål og har du brug for at komme i kontakt med vores kundeservice, kan du skrive til os på webshop@onskeborn.dk eller ringe på 69 60 71 16.
KONTAKT
Home
Hjemmesiden bruger cookies!
Vi anvender cookies til at få hjemmesiden til at fungere optimalt og til statistik, vi kan bruge til forbedringer. Du accepterer brugen af cookies når du klikker videre på siden.
Læs mere om vores cookies, og hvordan du kan sletter dem her.
Varen er lagt i kurven
Shop videre
Til kurven
Hovsa, der er noget
du mangler at vælge :)